אופניים חשמליות או קטנוע – מה עדיף

במובנים רבים, המוצר הקרוב ביותר לאופניים חשמליות הוא הקטנוע. כמובן שאין הכוונה לקטנועי המנהלים שהפכו פופולאריים מאוד בשנים האחרונות ומגיעים עם מנוע בנפח 200-250 סמ"ק (וביצועים בהתאם), אלא בקטנועים הצנועים יותר, אותם טוסטוסים זריזים המשתחלים בינות לפקקים ומגיעים חיש קל לכל מקום.

קווי הדמיון רבים: גם לאופניים חשמליות וגם לקטנועים הקטנים מנוע חשמלי שאינו מאוד עוצמתי אבל כן מאפשר לפתח מהירות בלתי מבוטלת, וגם אלה וגם אלה חוסכים לבעליהם את העמידה בפקקים ואת הכורח המייגע למצוא חנייה.

היתרון המרכזי של הקטנועים הוא כמובן המהירות – בעוד אופניים חשמליות מוגבלות על פי החוק למהירות של עד 25 קמ"ש, הרי שקטנועים מגיעים גם למהירויות של 70-80 קמ"ש. כמו כן טווח הנסיעה של קטנוע אינו מוגבל, בעוד אופניים חשמליות זקוקות להטענה לאחר כ- 40-50 ק"מ.

לקטנועים יש גם עוד יתרון מעבר למהירות – הם פחות חשופים לסכנת גניבות. אמנם בעלי אופניים, ובפרט אלה בעלי המנוע החשמלי, כבר יודעים לשמור עליהם (לאחסן אותם בבית, לקחת אותם למשרד, מנעול חסין במיוחד, לפרק את הסוללה גם כשעוצרים ל- 2 דקות וכו'), ובכל זאת ישנן הרבה יותר גניבות של אופניים מאשר של קטנועים.

לעומת זאת, האופניים החשמליות מנצחות, ובגדול, כשמדובר במחיר: עלות רכישתן נמוכה יותר, וחשוב יותר – תחזוקתן השוטפת זולה בהרבה מזו של הקטנועים, אין צורך בביטוח יקר וכמובן שאין צורך לרכוש דלק (שגם הוא יקר להחריד).

יתרון נוסף של האופניים החשמליות הוא האפשרות לשלב אותן בנסיעה בתחבורה ציבורית, הן ברכבות והן באוטובוסים (ובפרט כשמדובר בדגם מתקפל) ובדרך זו למשל יכול מי שגר בתל אביב ויש לו תוכניות שונות בחיפה להגיע אליה ברכבת ושם להתנייד בעזרת האופניים החשמליות שלו – דבר שרוכבי קטנוע אינם יכולים לעשות.

בנוסף יכולים בעלי אופניים עם מנוע לרכב בשבילי אופניים ובכך לצמצם את המגע עם המכוניות, דבר המקטין את הסיכון להיפגע בתאונת דרכים.

הבדל נוסף הוא חובת הרישיון: על קטנועים אי אפשר לרכב ללא רישיון נהיגה – על אופניים חשמליות, כן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *