אופניים עם מנוע או בלי מנוע – מה עדיף

יותר ויותר בני אדם משתכנעים לזנוח את המכונית, לפחות בחלק מהזמן, לטובת דיווש על אופניים – גם כדי לחסוך כסף (אין צורך לשלם על דלק יקר), גם כדי להיפטר מהצורך המעיק לחפש חנייה (משימה שהופכת קשה יותר ויותר בעוד ועוד אזורים ובעוד ועוד חלקי יממה), גם כדי לתחזק את הגוף וגם כדי לצמצם את הפגיעה בסביבה (ולנוכח ההבנה של רובנו ככולנו שאם לא נשנה את אורחות חיינו נשאיר לילדינו עולם שיהיה קשה עד מאוד לחיות בו הרי שיותר ויותר אנשים משתדלים באמת ובתמים לצמצם את הפגיעה בסביבה).

למי שמשתכנע לבצע חלק מהנסיעות הנחוצות באופניים במקום במכונית, מצפה דילמה נוספת: האם לרכוש אופניים עם מנוע או שמא אופניים בלי מנוע.

הטרנד הלוהט, ללא ספק, הוא אופניים חשמליות. כ- 30,000 זוגות כאלה נרכשו ב- 2013, ולאחר שבספטמבר 2014 הוסדר מחדש הפן החוקי של ייבוא ומכירת אופניים אלה, מתחזקת המגמה. מבחינת נוחות הנסיעה אין כמובן ספק שאופניים עם מנוע עדיפות על אלה ללא המנוע – עדיין צריך לדווש, אבל המנוע תורם את חלקו וניתן להגיע למהירויות של 20-25 קמ"ש במאמץ מינימלי.

גם מבחינת מהירות ההגעה לכל יעד כמובן שלאופניים המצוידות במנוע ישנו יתרון, וישנו עוד מרכיב חשוב בהנאה מהרכיבה עליהן: כמעט ולא מזיעים (ובמדינה חמה ולחה כמו ישראל, אין ספק שזהו שיקול בעל משקל רב בהחלטה איזה אופניים לקנות).

לצד היתרונות המשמעותיים הנ"ל, ישנם גם חסרונות: ראשית, צריך לזכור להטעין את האופניים (בדרך כלל מדי לילה, כך שלמחרת היום ניתן יהיה לרכב עליהם לכל מקום שרוצים להגיע), ושנית, וחשוב מכך, המחיר – אופניים חשמליות עולות כמה אלפי שקלים, כשאופניים ללא מנוע עזר יעלו לכם כ- 1,000 עד 1,500 ש"ח (ישנם כמובן גם דגמים יקרים יותר וגם זולים יותר, אולם בטווח מחירים זה ניתן לרכוש אופניים ללא מנוע ברמה גבוהה למדי).

גם מבחינת העלות השוטפת ישנו יתרון לאופניים ה"רגילות" – אמנם הטענת הסוללה אינה גובה מחיר משמעותי, אולם אחת לשנה וחצי עד שנתיים יש להחליף סוללה וגם התיקונים הצפויים לאורך השנים יהיו מעט יקרים יותר עקב המערכות המורכבות יותר.

מצד שני, כשמשקללים את התועלת הגבוהה הרבה יותר ואת העובדה הפשוטה שמי שקונה אופניים חשמליות משתמש בהן יותר ממי שרוכש אופניים רגילות, ובהתאם נהנה מהיתרונות של הדיווש הרבה יותר, עושה רושם שמדובר באופציה משתלמת יותר – אלא אם כן אתם מחפשים כלי רכב שהוא גם תחביב ספורטיבי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *