אופניים חשמליות או קורקינט חשמלי – מה עדיף

אחד המתחרים העיקריים של האופניים החשמליות על ליבם של מחפשי הפתרונות התחבורתיים המתקדמים והטרנדיים הוא הקורקינט החשמלי.

חשוב להדגיש שנכון לראשית 2015, כל הנושא של קורקינט חשמלי אינו מוסדר על ידי תקנות התעבורה (אלה הנוגעות לאופניים חשמליות נכנסו לתוקף בספטמבר 2014), כך שההתלבטות בין אופניים בעלות מנוע עזר לבין קורקינט בעל מנוע שכזה היא בעיקרה תיאורטית, ובכל זאת כדאי להקדיש קצת זמן ומחשבה לשאלה מה עדיף, אופניים או קורקינט, גם כדי להבין טוב יותר מהם היתרונות של אופניים חשמליות ומהם החסרונות שלהן, וגם כדי להיות מוכנים למצב שבו הקורקינטים החשמליים זוכים ללגיטימציה ולתקנות ספציפיות לגביהם.

זהירות, סכנה!

בשנים האחרונות אירעו מספר תאונות קטלניות בהן היו מעורבים רוכבי קורקינטים חשמליים, תאונות שהובילו את שר התחבורה באותה תקופה, ישראל כץ, להנחות את אנשי המקצוע במשרד לגבש תוכנית מקיפה לאכיפה נמרצת כנגד קורקינטים חשמליים ובפרט אלה המסיביים, המהירים והמסוכנים (וכמובן כנגד רכיבה בחוסר זהירות). גם משטרת ישראל מנסה לבער את הנגע של הקורקינטים הבלתי חוקיים, וכך למשל פשטו שוטרים בשילוב אנשי משרד התחבורה במרץ 2014 על שורה ארוכה של חנויות באזור המרכז אשר מכרו קורקינטים חשמליים בלתי חוקיים (כמו גם אופניים חשמליות שאינן עומדות בתקן) והחרימו לא מעט כלי רכב בעלי פוטנציאל לגרום נזקים חמורים.

יחד עם זאת הרשויות לא מצליחות למגר לחלוטין את התופעה, ובסופו של דבר האחריות היא עלינו, ולמי שבטחונו חשוב לו ובנוסף אינו רוצה לפגוע בסביבתו, כדאי לוותר על הרעיון של קורקינט חשמלי.

יכולות

על מנת לקבל מושג לגבי היכולות של קורקינט חשמלי, ניתן להתייחס לדגם חדש שפותח על ידי חברה ישראלית בשם Roadix Urban Transportation: בסוף 2014 הכריזה החברה על דגם חדשני במשקל של כ- 16 ק"ג והמסוגל לפתח מהירות של לא פחות מ- 32 קמ"ש. טווח הנסיעה של דגם זה הוא כ- 30 ק"מ (בהתאם לסוללה שנבחרת) ויש לו עוד פיצ'ר מושך במיוחד: ניתן לקפל אותו – תוך 3 שניות וללא כל מאמץ אלא באופן אוטומטי – לגודל של מזוודה קטנה.

אופניים חשמליות, לעומת זאת, מוגבלות על ידי החוק למהירות של 25 קמ"ש (חשוב להדגיש: בתוך העיר מדובר במהירות בהחלט מספקת וכדאי לזכור שמהירויות גבוהות יותר מסכנות הן את הרוכב והן את אלה הנקרים בדרכו). מבחינת טווח הנסיעה, מצבן של האופניים החשמליות טוב יותר – ניתן להגיע איתן גם לטווחי נסיעה של 40-60 ק"מ בין הטענה להטענה, בהתאם לסוג הסוללה ולאופי הרכיבה.

בטיחות

אופניים חשמליות נחשבות בטוחות יותר, וזאת מכמה סיבות:

ראשית, השליטה בהן פשוטה יותר ודורשת פחות מיומנות (והיא גם טבעית יותר עבור רובנו, שממילא מורגלים ברכיבה על אופניים)

בנוסף, פנצ'ר בקורקינט הוא גורם סיכון משמעותי הרבה יותר מפנצ'ר באופניים עם מנוע עזר (מבחינת היכולת להשתלט על המצב ללא פגע).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *