אופניים חשמליות – ערכות הסבה

ישנן שתי דרכים ליהנות מכל היתרונות שמציעות אופניים חשמליות (הגעה מהירה ובלתי מאומצת לכל מקום, ידידותיות לסביבה, חיסכון ניכר בכסף): רכישת דגם של אופניים בעלות מנוע – או רכישת ערכת הסבה ("קיט") על מנת להפוך אופניים "רגילות" לחשמליות.

לפני שצוללים אל השאלה איך לבחור קיט שכזה, כדאי לזכור שבאופן עקרוני אופניים שיוצרו מלכתחילה כחשמליות תהיינה ברוב רובם של המקרים טובות יותר מאופניים מוסבות, ובעיקר בשל סוגיות האמינות והעמידות – ישנם אופניים שהשלדה שלהן פשוט לא מתאימה לתוספת של מנוע וסוללה ועל כן ערכת הסבה עלולה לפגום ביציבות שלהן.

מסיבה זו חשוב ראשית כל לרכוש קיט אך ורק בחנות המקפידה על יושרה מוחלטת ומתאפיינת במקצועיות גבוהה, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהקיט הנרכש הוא אכן הטוב ביותר לצרכים שלכם. אם אתם מחליטים לנסות לצמצם עלויות ולרכוש ערכת הסבה בכוחות עצמכם דרך האינטרנט (וב- eBay למשל ישנם לא מעט קיטים שכאלה), מומלץ בחום להתייעץ עם איש מקצוע עוד בטרם הרכישה, ובנוסף לוודא כי הסבת האופניים עצמה נעשית בצורה מושכלת – התקנה לא מקצועית של קיט עלולה להיות מסוכנת!

למה כדאי לרכוש ערכת הסבה?

היתרון העיקרי של הסבת אופניים קיימות על פני רכישת דגם חדש של אופניים חשמליות הוא באופן טבעי המחיר – מאחר שאתם משלמים רק על מנוע, סוללה והרכיבים המחברים את המנוע אל חלקי האופניים, ולא על שלדה, כיסא, כידון, בלמים, פנסים וכו', הרי שהמחיר ברוב המקרים יהיה נמוך יותר (גם כשמשקללים פנימה את עלותה של העבודה הנדרשת על מנת להתקין את הקיט).

כמובן שאם יש לכם אופניים יקרות יחסית, וניתן להוסיף להן מנוע, השיקול הכלכלי הופך עוד יותר משמעותי, וחבל למכור אותן (מן הסתם במחיר נמוך יחסית) או לוותר עליהן כליל.

יתרון חשוב נוסף הוא הערך הסנטימנטלי: אם ברשותכם אופניים שאתם פשוט אוהבים ולא רוצים לוותר עליהן, והן נמצאו מתאימות לעבור הסבה, הרי ששכלולן והפיכתן לחשמליות יאפשר לכם להמשיך ליהנות מהן עוד שנים ארוכות ובמקביל להתקדם אל רכיבה מהירה יותר, נוחה יותר ויעילה יותר.

לא להתפתות לקיטים לא תקניים!

לאחר שנים רבות שבהן שוק האופניים החשמליות סבל מהיעדר תקינה מסודרת (ובהתאם גם אכיפה), נכון לראשית 2015 ישנן תקנות ברורות למדי לגבי מה מותר ומה אסור מבחינת אופניים בעלות מנוע עזר – והרשויות מרחיבות כל העת את האכיפה כנגד אופניים שחורגות מהמותר.

כדאי לזכור שעוצמת המנוע המקסימלית היא 250 וואט ושהאופניים חייבות להיות מצוידות במנגנון המונע מהן לפתח מהירות של מעל 25 קמ"ש. עוד מחייב החוק לדווש על מנת להפעיל את המנוע, כשבאמצעות מצערת בלבד ניתן להגיע למהירות מירבית של 6 קמ"ש בלבד.

גם בימינו ניתן למצוא ערכות הסבה שיוצרות אופניים חזקות יותר, מהירות יותר ומן הסתם גם מפתות יותר – אולם למרות הפיתוי מומלץ בחום להימנע מעבירה על החוק ומסיכון (הן שלכם והן של הסביבה – מנוע רב עוצמה עלול לגרום לכם לאבד שליטה על האופניים ולסבול מנזקים חמורים ואף בלתי הפיכים).

התאמת ערכת ההסבה לרוכב הספציפי

יצירת אופניים חשמליות באמצעות ערכת הסבה מאפשרת את התאמת האופניים בדיוק לצרכים של הרוכב הספציפי, ובפרט על פי הפרמטרים הבאים:

* משקלו של הרוכב

* המרחק אותו הוא צפוי לעבור באופן יומיומי (ובפרט כשנדרשת יכולת לגמוא קילומטרים רבים בתדירות גבוהה יחסית)

* אופי הדיווש

* האם הרכיבה היא במישור או בדרכים בעלות שיפוע

* האופניים עליהן מורכבת הערכה

רכישת קיט בחנות מקצועית מאפשרת התאמה מלאה – וכתוצאה מכך גם הנאה שלמה מהאופניים המשודרגות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *