קורקינט חשמלי עם כסא

לקורקינטים החשמליים שהולכים ומתרבים ברחובות הערים יש יתרונות רבים ומשמעותיים: ראשית, הם זריזים וניתן להגיע איתם בקלות ובמהירות לכל מקום במרחבים העירוניים. שנית, הם זולים מאוד גם מבחינת מחיר הקנייה וגם מבחינת העלות השוטפת (אין צורך ברישוי, ביטוח יקר אינו חובה, אין תדלוקים וגם הטיפולים השוטפים זולים יחסית) – ולכן אידיאליים למי שמבקשים להתנייד בלי הוצאות גבוהות מדי. עוד כדאי לקחת בחשבון את העובדה שהם ידידותיים לסביבה, ובעידן שבו כבר ברור למה השיקול האקולוגי חייב להיות חלק בלתי נפרד מכל החלטה, זהו יתרון של ממש. בנוסף קורקינט חשמלי חוסך זמן שכן אין צורך למצוא חנייה, וגם לא נתקעים בפקקים – והוא גם מהנה.

לצד כל היתרונות יש גם חיסרון מסוים, לפחות עבור חלק מקהל היעד של כלי הרכב החדשני – העמידה. ה"קורקינט" הקלאסי הוא כלי שרוכבים עליו תוך כדי שעומדים, ולצד מי שאוהבים את המנח הזקוף שמקל על התמרון ומבטיח שדה ראייה מיטבי, יש גם מי שמתקשים לעמוד לאורך זמן. יש גם מי שמרגישים פחות בטוחים כשהרכיבה מתבצעת בעמידה – ועבור כל אלה הפתרון המושלם הוא להוסיף כסא לקורקינט החשמלי.

למה קורקינט חשמלי עם כסא ולא אופניים?

המחשבה הראשונה שצצה בראש כשחושבים על קורקינט חשמלי עם כסא היא למה לא לקנות פשוט אופניים חשמליים. אמנם מבחינות מסוימות יש דמיון בין שתי האופציות – התוצאה היא כלי רכב חשמלי זול וידידותי לסביבה והשימוש בו הוא בישיבה – אבל יש גם הבדל משמעותי בין הוספת כסא לקורקינט חשמלי לבין קניית אופניים.

ההבדל הוא כמובן בדיווש. אופניים חשמליים מחייבים את בעליהם לדווש על-מנת להפעיל את המנוע בתחילת כל נסיעה, ואילו בקורקינט החשמלי אין צורך בשום מאמץ פיזי, גם אם כמובן מוסיפים לו כסא. עוד יתרון של הקורקינט עם הכסא על פני האופניים החשמליים הוא הפשטות של הכלי, ובפרט בהשוואה למורכבות המסוימת של המערכות השונות באופניים.

מה עדיף, דגם עם כסא או להוסיף מושב לקורקינט חשמלי קיים?

מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של הקורקינטים החשמליים גם מבלי לעמוד יכול לבחור בין 2 אופציות: רכישת דגם שמלכתחילה מותקן בו מושב, או להוסיף כסא לקורקינט חשמלי שכבר יש ברשותו.

מבחינת היציבות התוצאה זהה, ומי שמקפיד על דגם איכותי וגם על מושב איכותי ייהנה ממקסימום יציבות בכל תוואי ובלי קשר לתנאי הכביש. גם עמידות החיבור יכולה להיות טובה מאוד בשתי הדרכים הנ"ל – כך שבסופו של דבר 2 האופציות רלוונטיות ומוצלחות. כדאי לציין כי ישנם מעט דגמים יחסית של קורקינט חשמלי עם מושב, ומצד שני הוספת כסא לקורקינט היא פעולה פשוטה ואינטואיטיבית.

מה דורש החוק מבעלי קורקינט עם מושב?

על פי התקנות העדכניות, בקורקינט חשמלי שיש בו מושב חובה להתקין גם מראת צד. ההיגיון מובן: אם בעמידה קל יחסית לסובב את הגוף על-מנת לראות מה קורה מכל צידי הכלי, הישיבה משנה את מנח הגוף ולכן כדי לא להיות מופתעים וגם לא להפתיע אף אחד בכביש, חובה להיעזר במראה.

פרט לכך אין הגבלות על אפשרויות ההוספה של המושב. מומלץ להתייעץ עם מומחים מנוסים בתחום הקורקינטים החשמליים לגבי בחירה של כסא ספציפי, אופן ביצוע הרכישה וההתקנה של התוספת שהופכת את הרכיבה על הכלי הזריז לעוד יותר נינוחה ונוחה.

אולי יעניין אתכם גם:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *